Παρέμβαση – σοκ στην αγορά των σούπερ μάρκετ ετοιμάζει ο Μητσοτάκης

Παρέμβαση – σοκ στην αγορά των σούπερ μάρκετ ετοιμάζει ο Μητσοτάκης

Ένα πράγμα πρέπει να ξεχωρίσουμε από τη συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη στον Νίκο Χατζηνικολάου.

Όχι πως δεν είπε πολλά και ενδιαφέροντα εφ΄όλης της πολιτικής ύλης , αλλά θα σταθώ σε αυτό γιατί πιά η κατάσταση έχει φθάσει στο απροχώρητο και η κερδοσκοπία στην αγορά πάει σύννεφο.

Αναφέρομαι στην προειδοποίηση του πρωθυπουργού προς τις πολυεθνικές: «Αν νομίζουν ότι η Ελλάδα είναι καμία μπανανία στην οποία μπορούν να πουλάνε τα ίδια προϊόντα σε πολύ ακριβότερες τιμές, χωρίς να μας δικαιολογούν την αύξηση του κόστους, είναι βαθιά νυχτωμένοι. Aν χρειαστεί να τα βάλουμε και με πολυεθνικούς κολοσσούς θα το κάνουμε, γιατί αυτοί ουσιαστικά πουλάνε τα ίδια προϊόντα σε άλλες αγορές. Κάντε λίγο υπομονή και θα δείτε τι είναι ακριβώς αυτό το οποίο εννοώ» πρόσθεσε.

Ανυπομονούμε κύριε πρωθυπουργέ γιατί το κακό έχει παραγίνει και ιδιαίτερα με τις μεγάλες πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στο χώρο των τροφίμων.

Αυτές παρά τα μέτρα που ανακοινώνει κάθε τόσο η κυβέρνηση σε μια προσπάθεια ελέγχου των τιμών συνεχίζουν απτόητες.

Σε όλα τα είδη που χρειάζεται να μπουν σε ένα τραπέζι, τα βασικά καταναλωτικά αγαθά από τα τρόφιμα, τα φρούτα, τα είδη καθημερινής φροντίδας, τα αναψυκτικά, τα οινοπνευματώδη, κάθε τι που είναι αναγκαίο για ένα νοικοκυριό.

Είναι γνωστό τοις πάσι ότι η ελληνική αγορά αποτελεί προνομιακό πεδίο κερδοφορίας για τις πολυεθνικές στον τομέα των τροφίμων και των καταναλωτικών αγαθών.

Αυτό συνέβαινε και άλλες εποχές αλλά αυτήν την περίοδο έχουν ξεφύγει εντελώς: Οι ανατιμήσεις στα ράφια είναι συνεχείς, η αλήθεια είναι ότι η κυβέρνηση σε αυτόν τον τομέα κινδυνεύει να χάσει εντελώς τον έλεγχο , ίσως αυτό και να έχει ήδη συμβεί.

Οι προφάσεις και οι δικαιολογίες δεν λείπουν: Η Ελλάδα βρίσκεται μακράν από τις άλλες χώρες και έτσι ο καταναλωτής καλείται να πληρώσει τα μεταφορικά, μας λένε.

Αστεία πράγματα : Τα ελληνικά ψάρια της ιχθυοκαλλιέργειας την οποία μονοπωλεί ένας όμιλος πωλούνται στην Ελλάδα ακριβότερα κατά 30% σε σύγκριση με τις αγορές της Ιταλίας και της Ισπανίας που εξάγονται.

Κανείς «αρμόδιος παράγων» δεν απάντησε ποτέ, γιατί συμβαίνει αυτό.

Πριν λίγους μήνες δημοσιεύσαμε μια φωτογραφία από σούπερ μάρκετ των Αζορών ( απόσταση από την Ελλάδα περί τα 4.500 χιλιόμετρα ! ).

Επώνυμη ελληνική φέτα πωλούνταν προς 10 ευρώ το κιλό την ίδια στιγμή που στην Ελλάδα έφθανε στα 15 ευρώ.

Και μην μας πουν ότι αυτό οφείλεται στην διαφορά του ΦΠΑ ( στην Πορτογαλία σε βασικά είδη είναι μηδενικός ) γιατί τόση διαφορά δεν καλύπτεται.

Ένα ακόμη παράδειγμα: Στην Ισπανία πασίγνωστη μπύρα που το σήμα της ανήκει σε ολλανδικό πολυεθνικό πόλεμο πωλείται προς 1,80 ευρώ το λίτρο στην Ελλάδα το ίδιο προϊόν, τιμάται κατά 30% ακριβότερα.

Τι συμβαίνει και όλες οι μπύρες στην Ελλάδα, είναι τόσο ακριβές;

Μια πρώτη απάντηση μπορεί να δοθεί από το ότι ο μεταξύ τους ανταγωνισμός έπαψε, η μόνη καθαρά ελληνική εταιρία του κλάδου, συμβιβάστηκε με τους μεγάλους πολυεθνικούς ομίλους και η λέξη ανταγωνισμός εξέλιπε από την ελληνική αγορά της μπύρας.

Δημοσιεύουμε σήμερα δύο φωτογραφίες. Η πρώτη είναι από την Ισπανία και από φρουταρία στην πόλη Vigo της Γαλικίας.

Δείτε τιμές: ροδάκινα 99 λεπτά, ρόδια 1,59, μήλα 59 λεπτά, φασολάκια 1,99 και βανίλιες 99 λεπτά του ευρώ.

Η δεύτερη από σούπερ μάρκετ του Πόρτο, δείτε την τιμή του παρθένου ελαιόλαδου 7,9 ευρώ το λίτρο.

Ας σημειωθεί ότι ο κατώτατος μισθός στην Ισπανία κυμαίνεται περί τα 1300 ευρώ είναι στην Πορτογαλία είναι κατά 10% υψηλότερος σε σχέση με την Ελλάδα.

Από τη στιγμή που ο ίδιος ο πρωθυπουργός διαπιστώνει ότι οι πολυεθνικές ( και πολλοί ελληνικοί όμιλοι θα προσθέταμε εμείς ) έχουν κάνει την ασυδοσία κανόνα, τα ελληνικά νοικοκυριά αναμένουν μέτρα.

Έδειξε ότι έχει αίσθηση της κατάστασης και θα παρέμβει άμεσα, παραμερίζοντας αν χρειαστεί και κάποιους από τους ανεπαρκείς υπουργούς του…