Την ώρα που οι φήμες δίνουν και παίρνουν σχετικά με τις προτάσεις που έχουν υποβληθεί στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ, όπου ακούγεται πως ο ένας όμιλος έχει αποσπάσει σαφές προβάδισμα υποβάλλοντας πολύ υψηλή προσφορά, αναδεικνύεται ένα έντονο παρασκήνιο που προηγήθηκε της διαγωνιστικής διαδικασίας για την μεγαλύτερη σύγχρονη σύμβαση παραχώρησης, την νέα Αττική οδό (αυτή τη φορά στην Κρήτη) επί της ουσίας, όπου εμπεριέχεται και κατασκευαστικό αντικείμενο 1,75 δις. ευρώ αρχικού προϋπολογισμού!

Ο διαγωνισμός για τον ΒΟΑΚ, που θα ονομασθεί Οδικός Άξονας Κωνσταντίνου Μητσοτάκη στη μνήμη του πρώην πρωθυπουργού, εκ των κορυφαίων πολιτικών προσωπικοτήτων της σύγχρονης ιστορίας και πατέρα του Κυριάκου Μητσοτάκη, θεωρείται και είναι μια παραχώρηση – φιλέτο, τα καθημερινά έσοδα της οποίας από τη διαχείριση των διοδίων θα δίνουν βαθιές ανάσες και συγκριτικό πλεονέκτημα στον παραχωρησιούχο!

Για τον λόγο αυτό άλλωστε υπήρξε μεγάλο παρασκήνιο και σκληρές συγκρούσεις τόσο μεταξύ των εργολάβων όσο και σε σχέση με την Πολιτεία!

Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: στα πλαίσια των «γνωστών συμφωνιών» μεταξύ των εργολάβων που είχαν προηγηθεί του εν λόγω διαγωνισμού, ο Ευάγγελος Μυτιληναίος ισχυριζόταν ότι ο ΒΟΑΚ έπρεπε να καταλήξει στη δική του κοινοπραξία!

Ότι ήταν η δική του σειρά και ότι έτσι είχε αρχικώς συμφωνηθεί μεταξύ όλων των εμπλεκομένων μερών! Να πάρει το 100% του έργου!

Ωστόσο τον ισχυρισμό αυτό φέρεται να αμφισβήτησε εντόνως ο Γιώργος Περιστέρης, που φέρεται να υποστήριξε πως υπάρχουν παρεκκλίσεις από την αρχική συμφωνία και πως θα ήθελε το 50% του έργου για να τηρηθεί η νομιμότητα και να βγει στην πράξη ο τελικός λογαριασμός!

Διότι τα νούμερα δεν είχαν βγει στην πράξη σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις!

Στην υπόθεση φέρεται να παρενέβη το Μαξίμου και ο πρωθυπουργός προσωπικά ο οποίος ενδιαφέρεται για την υλοποίηση του έργου – μαμούθ που αλλάζει πλήρως την εικόνα της Κρήτης σε όλα τα επίπεδα.

Οι πληροφορίες λένε πως ο πρωθυπουργός πείστηκε από την επιχειρηματολογία Περιστέρη και τη θέση που ανέπτυξε και για τον λόγο αυτό φέρεται να ανέθεσε σε αρμόδιο υφυπουργό να μεσολαβήσει ούτως ώστε οι δυο πλευρές να τα βρουν πριν τον διαγωνισμό!

Όπως εκ των υστέρων και εκ των πραγμάτων προκύπτει, οι δυο ισχυροί άνδρες των κατασκευών – και όχι μόνο- Ευαγγ. Μυτιληναίος και Γ. Περιστέρης όχι μόνο δεν τα βρήκαν (υπήρξε και το εμπόδιο του κορωνοιού που τους κράτησε σε απόσταση) αλλά φαίνεται πως διεκδικούν ο καθένας για τον εαυτό του – και την κοινοπραξία του- το νέο Χρυσόμαλλον Δέρας των Παραχωρήσεων, όπου φημολογείται πως ο ένας εκ των δύο έχει υποβάλει πρόταση – μαμούθ!!!

Οι ίδιες πηγές, με πρόσβαση στο Μαξίμου και τα άδυτα της κεντρικής εξουσίας λένε, πως ο Ευαγγ. Μυτιληναίος ενοχλήθηκε τόσο από την μη τήρηση της αρχικής συμφωνίας, που πήρε τότε την απόφαση για αλλαγή έδρας και αποχώρηση του πανίσχυρου Ομίλου του από την χώρα!

Εξέλιξη που – μεταξύ άλλων- δημιούργησε μείζον ζήτημα με το Μαξίμου και προκάλεσε την δυσφορία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη!

Βεβαίως εκ των υστέρων η ομαλότητα επήλθε και πάλι! Καθώς μετά τις σχετικές γέφυρες που έπεσαν μεταξύ των εμπλεκομένων πλευρών, η αλλαγή έδρας της Μυτιληναίος ακυρώθηκε!

Την ώρα τούτη όλοι αναμένουν την ανακοίνωση των οικονομικών προσφορών!

Και όλοι περιμένουν να δουν ποιος έκανε τελικά την φημολογούμενη υπέρβαση και τινάζει στα ύψη το έργο!

Είναι και πάλι ο Γ. Περιστέρης που πιθανόν επαναλαμβάνει πρόταση όπως αυτή της Εγνατίας οδού;

Ή είναι ο Μυτιληναίος – που κατεβαίνει μαζί με τον Ολλανδό και το κατασκευαστικό αντικείμενο θα αναλάβει ως υπεργολάβος η Ιντρακάτ- και «νευριασμένος» από την έκβαση των πραγμάτων έκανε την μεγάλη προσφορά;

Υπομονή, θα δείξει…