Όμηρος των εργολάβων για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ η κυβέρνηση

Όμηρος των εργολάβων για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ η κυβέρνηση

Έχουν περάσει ήδη κάτι περισσότερο από έξι μήνες, από την υποβολή προσφορών για την εμβληματική παραχώρηση του ΒΟΑΚ και εντούτοις στο Υπ. Υποδομών εξακολουθεί να υφίσταται μια περίεργη και ύποπτη σιωπή όσον αφορά το άνοιγμα των οικονομικών προτάσεων των ισχυρών εργολάβων, που αποζητούν εναγωνίως και με πάθος το μεγάλο έργο, που εμπεριέχει και 1,7 δις. ευρώ κατασκευαστικό αντικείμενο.

Οι προτάσεις θυμίζω υποβλήθηκαν τον Μάιο μετά από απαίτηση του ίδιου του πρωθυπουργού, προκειμένου να μην τραβήξει άλλο το ζήτημα των μεταξύ των εργολαβικών διαπραγματεύσεων για μοιρασιά του έργου, που ο καθένας εξ αυτών ζητούσε είτε την παραχώρηση ολόκληρη είτε το μεγάλο μέρος της, και να μην υπάρξει άλλη παράταση, προκειμένου σε ένα μήνα από τότε, τον Ιούνιο, να ανοίξουν οι προσφορές και να κλείσει η εκκρεμότητα.

Υπενθυμίζω ακόμη ότι με την συγκεκριμένη παραχώρηση ασχολήθηκε προσωπικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κυρίως λόγω Κρήτης αλλά και επειδή έχει λάβει την απόφαση να ονομάσει τον οδικό άξονα από τα Χανιά ως τον Άγιο Νικόλαο «Κωνσταντίνος Μητσοτάκης» προς τιμήν του αείμνηστου πρωθυπουργού και πατέρα του επικεφαλής της κυβέρνησης!

Και η παρέμβαση του αυτή αποσκοπούσε στο «να τα βρουν» Περιστέρης και Μυτιληναίος και να μοιράσουν το έργο, αναθέτοντας το δύσκολο έργο της μεσολάβησης σε πολιτικό πρόσωπο του Υπ. Υποδομών!

Ωστόσο, η αδιάλλακτη στάση και των δύο, οι αναβολές σε προγραμματισμένα ραντεβού λόγω Covid και άλλων απίθανων λόγων, οδήγησε στην διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας χωρίς περαιτέρω παρατάσεις και καθυστερήσεις.

Έτσι φτάσαμε στο σήμερα, όπου η κυβέρνηση και ειδικότερα το Υπ. Υποδομών, περιμένουν ακόμη στο ακουστικό τους, αν, πως και πότε θα τα βρουν οι εργολάβοι μεταξύ τους να μοιράσουν εκ των υστέρων το έργο, για να ανοίξουν τότε οι οικονομικές προσφορές!

Σε απλά λόγια η Πολιτεία είναι την ώρα τούτη όμηρος των διαθέσεων των μεγαλοεργολάβων, που όσο δεν τα βρίσκουν μεταξύ τους, οι οικονομικές προτάσεις δεν ανοίγουν!

Και το χειρότερο στο τέλος της ημέρας είναι ότι η κυβέρνηση, αντί να ανοίξει τις προσφορές και να συγκρίνει δυο νούμερα όλα κι όλα που έχουν δοθεί, τόσο απλός είναι ο διαγωνισμός, κάθεται και τους περιμένει και στην ουσία τους παρακαλάει να μοιράσουν μια δημόσια περιουσία!
Από το γεγονός αυτό πηγάζει και η φημολογία, ότι ο πρωθυπουργός δέχτηκε στο Μαξίμου Περιστέρη και Μυτιληναίο, προκειμένου να ασκήσει την δική του πίεση να υπάρξει μεταξύ τους μια ισορροπία που θα οδηγήσει στην υλοποίηση του εμβληματικού έργου!

Ο διαγωνισμός για τη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ, που περιλαμβάνει και κατασκευαστικό αντικείμενο 1,7 δις. ευρώ, το οποίο ωστόσο οι εργολάβοι θεωρούν ότι βάσει των αναθεωρημένων τιμών σύμφωνα με τους δικούς τους υπολογισμούς ξεπερνά τα 2,2 δις. ευρώ!

Όπως εκ των υστέρων έγινε γνωστό η πολιτική διαμεσολάβηση δεν απέφερε καρπούς, καθώς η κάθε μία εκ των δύο πλευρών θεωρούσε ότι η Παραχώρηση του ΒΟΑΚ της ανήκε, ως μέρος των ευρύτερων συμφωνιών στα μεγάλα έργα και της μοιρασιάς που έχει πραγματοποιηθεί ήδη με πολύ χαμηλές εκπτώσεις όπου μετά βίας ανιχνεύεται προσφορά με άνω του 10% έκπτωση!

Μέχρι σήμερα η υπόθεση του διαγωνισμού έχει καθυστερήσει δραματικά.

Φανταστείτε ότι ο τεράστιος διαγωνισμός της Αττικής οδού πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο και άνοιξε σε χρόνο ρεκόρ!