Πόσα ξόδεψαν στην Google σε διαφήμιση Ελληνικά κόμματα και πολιτευτές

Περισσότερο από ένα εκατομμύριο ευρώ πλήρωσαν κόμματα και πολιτευτές στην Ελλάδα σε πολιτικές διαφημίσεις στην Google, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εταιρίας, κατατάσσοντας την χώρα στην 4η θέση σε διαφημιστική δαπάνη στις χώρες της Ε.Ε. και του Ηνωμένου Βασιλείου. Τα δεδομένα που εμφανίζει η Google αναπαριστούν τις συνολικές δαπάνες των επαληθευμένων διαφημιζόμενων από τις 20 Μαρτίου 2019. Οι διαφημιστικές δαπάνες στις 27 χώρες της Ε.Ε. και το Η.Β. άγγιξαν τα 10.770.100 ευρώ, με 119.694 διαφημίσεις. Πρώτη χώρα είναι το Ηνωμένο Βασίλειο με 3.007 διαφημίσεις και 2.086.000 ευρώ. Ακολουθεί η Σλοβακία με 8.432 διαφημίσεις και 1.191.550 ευρώ, η Ισπανία με 10.351 μηνύματα και 1.049.500 ευρώ, η Ελλάδα με 5.004 διαφημίσεις και 1.047.500 ευρώ και ακολουθούν Αυστρία και Γερμανία, με δαπάνες 994 και 925 χιλιάδες ευρώ για 2.258 και 39.607 διαφημίσεις αντίστοιχα.

Στους 423 καταγεγραμμένους διαφημιζόμενους στην λίστα της Google το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας βρίσκεται, στην τρίτη θέση, με δαπάνες 648.950 ευρώ και 482 διαφημίσεις, πίσω από τα δύο κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου, το Συντηρητικό με 255 διαφημίσεις και κόστος 1.053.600 ευρώ και το Εργατικό με 69 διαφημίσεις και 692.450 ευρώ κόστος. Ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζεται με δύο λογαριασμούς στην Google. Ο πρώτος με την ονομασία ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται στην 17η θέση με δαπάνες 166.300 ευρώ για 675 διαφημίσεις. Ο δεύτερος λογαριασμός βρίσκεται στην 43η θέση ως Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς με 110 μηνύματα και κόστος 48.300 ευρώ. Συνολικά ο ΣΥΡΙΖΑ δαπάνησε 214.600 ευρώ με 785 πληρωμένα μηνύματα, ανεβάζοντάς τον στη λίστα στην 13η θέση. Όσον αφορά τα υπόλοιπα κόμματα, το ΠΟΤΑΜΙ βρίσκεται στην 54η θέση με 24 διαφημίσεις και κόστος 37.800 ευρώ, ενώ το ΚΚΕ ακολουθεί από κοντά στην 58η θέση με 35.150 ευρώ αλλά με 1.597 διαφημιστικά μηνύματα. Το Κίνημα Αλλαγής βρίσκεται στην 109η θέση με 97 μηνύματα και κόστος 12.250 ευρώ. Στη λίστα, όμως, της Google, πέρα από τα κόμματα, εμφανίζονται και αρκετά ονόματα βουλευτών που επέλεξαν να διαφημιστούν στην Google, με την συντριπτική πλειοψηφία να προέρχεται από την Νέα Δημοκρατία. Στην πρώτη θέση, όμως, από τους υποψήφιους βουλευτές και ευρωβουλευτές και πρώτος σε δαπάνες έρχεται ο Πέτρος Κόκκαλης υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ που δαπάνησε 19.100 ευρώ για 231 διαφημιστικά μηνύματα και βρίσκεται στην 91η θέση της λίστας. Οι επόμενοι υποψήφιοι βουλευτές και ευρωβουλευτές ανήκουν στην Νέα Δημοκρατία και το διαφημιστικό κόστος αγγίζει τα 37.750 ευρώ.

Υποψήφιοι βουλευτές και δήμαρχοι

Πιο συγκεκριμένα, στην 117η θέση βρίσκεται ο Κωστής Χατζηδάκης με 31 μηνύματα και 10.300 ευρώ κόστος, στην 131η θέση ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης με 18 μηνύματα και 8.900 ευρώ, ενώ ο Βασίλης Κικίλιας στην 139η θέση δαπάνησε 8.050 ευρώ για 48 διαφημίσεις. Σε χαμηλές πτήσεις κινήθηκαν οι υπόλοιποι υποψήφιοι βουλευτές -ευρωβουλευτές της Νέας Δημοκρατίας σε διαφημιστικές δαπάνες στην Google. Στην 215η θέση ο Σταύρος Καλαφάτης δαπάνησε 2.600 ευρώ σε 61 σποτ, στην 222η θέση ο Νίκος Δένδιας με 2.400 ευρώ σε 67 διαφημίσεις, στην 230ή ο Δημήτρης Καιρίδης με 2.200 ευρώ για 298 σποτ, 250ή η Μαρία Σπυράκη σε 11 σποτ 1.800 ευρώ και 262ος ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης με 35 σποτ και 1.500 ευρώ κόστος. Τέλος, στη λίστα της Google και στην 194η θέση βρίσκεται ο Κώστας Μπακογιάννης και ο συνδυασμός του «Αθήνα Ψηλά» με 5 διαφημίσεις και κόστος 3.400 ευρώ.

Σημασία, πέρα από τα ποσά που δαπανά κάποιος συνολικά για διαφήμιση στη Google, έχει και το εύρος της διείσδυσης των διαφημίσεων στο κοινό. Όσο περισσότερο στοιχίζει μια διαφήμιση τόσο πιο πολλοί την βλέπουν. Έτσι στην πρώτη θέση με κόστος ανά διαφήμιση έρχεται το ΠΟΤΑΜΙ με 1.575 ευρώ ανά μήνυμα, ακολουθεί η Νέα Δημοκρατία με 1.346 ευρώ ανά διαφημιστικό ο ΣΥΡΙΖΑ ακολουθεί με 273 ευρώ, το ΚΙΝ.ΑΛΛ. με 126 και το ΚΚΕ με 22 ευρώ ανά μήνυμα. Στους υποψήφιους ο Μπακογιάννης έδωσε 680 ευρώ ανά μήνυμα, ο Κυρανάκης 494 ευρώ, ο Χατζηδάκης 332, ο Κικίλιας 168 και η Σπυράκη 162 ευρώ ανά μήνυμα. Οι υπόλοιποι έδωσαν λιγότερα από 100 ευρώ ανά διαφημιστικό μήνυμα στην Google.